منطقه شناسی:
مشاور املاک باید اسامی خیابان های اصلی، فرعی و کوچه های منطقه تحت فعالیت خود را بداند در ضمن لازم است مکان مراکز تجاری ، تفریحی، اداری، آموزشی ، بهداشتی و… منطقه خود را به خوبی بداند. منطقه شناسی به دو صورت امکان پذیر است:
الف-بر اساس نقشه خوانی ب-بر اساس حضور فیزیکی در منطقه
مشاوران املاکی که منطقه تحت فعالیت خود را به طور کامل می شناسند موفقیت بیشتری نسبت به مشاوران ناآشنا به منطقه خواهند داشت. شناسایی و بررسی ویژگی های محیطی، فرهنگی و اقتصادی یک منطقه از جمله موقعیت جغرافیایی، جمعیت، نوع ساختمان ها، اقتصاد و بازار ملک و غیره برای شناسایی یک منطقه ضرورت دارد به طوری که مشاور توانایی پاسخگویی به سوال های مشتریان در مورد موقعیت و مشخصات ملک را داشته باشد و مانند یک کارشناس حرفه ای عمل کند.منطقه شناسی در املاک بر تعیین قیمت، سرمایهگذاری، رفاه و کیفیت زندگی، بازرگانی، امنیت و آرامش، نیازهای فرهنگی و اجتماعی تأثیر گستردهای دارد. و توجه به آن در تصمیمگیریهای مربوط به خرید و فروش و اجاره املاک بسیار مهم است.
اشتراک در
وارد شدن
0 نظرات
قدیمیترین